Mohd Mubarak, born in 1985 in the Mewat district of Haryana, India, is a distinguished Islamic scholar and the current Welfare Officer at the Haryana Waqf Board in Ambala Cantt. Educational Background: Early Education: He completed his foundational Islamic studies at Jamia Islamia Sanabil in Delhi, earning degrees in 'Alim' and 'Fazil'. Advanced Studies: Pursued higher Islamic education at the International University of Madinah Munawwarah in Saudi Arabia. Academic Achievements: Holds dual bachelor's and master's degrees from both national and international universities, showcasing a strong academic record. Professional Contributions: Publications: Authored numerous articles on diverse topics across multiple languages, reflecting his proficiency in Arabic, Urdu, English, and Persian. Conferences: Participated in various national and international conferences and seminars, presenting research papers on education, administration, and Islamic issues. Current Role...
ہندوستانی نظام تعلیم: نئی تعلیمی پالیسی Indian National Education Policy (NEP)2020 از قلم: محمد مبارک سَنابِلی مَدنی ویلفیئر آفیسر، ہریانہ وقف بورڈ Ser. No. Contents Page 1. ہندوستانی نظام تعلیم: نئی تعلیمی پالیسی (NEP 2020) 2 2. پرانا نظام تعلیم (10+2 Structure:( 3 3. نیا نظام تعلیم (5+3+3+4 Structure:( 4 4. نیا و پرانا نظام تعلیم کا موازنہ (Comparison): 5 5. نئی تعلیمی پالیسی اور پرانے نظام کا موازنہ: مرحلہ وار تجزیہ 6 6. نیو پالیسی اور پرانے نظام تعلیم کا ایک موازناتی کلاس اور عمر چارٹ 8 7. اہم فرق پرانا اور نئے نظام میں ...
भारतीय शिक्षा प्रणाली : नई शिक्षा नीति ( NEP 2020) लेखक : मो. मुबारक मदनी , कल्याण अधिकारी , हरियाणा वक्फ बोर्ड Ser. No. Contents Page 1. भारतीय शिक्षा प्रणाली: नई शिक्षा नीति ( NEP 2020) 2 2. पुराना शिक्षा प्रणाली ( 10+2 संरचना ) 3 3. नई शिक्षा प्रणाली ( 5+3+3+4 संरचना 4 4. नया और पुराना शिक्षा प्रणाली का तुलना ( Comparison 5 5. नई शिक्षा नीति ( NEP 2020) और पुराने प्रणाली का ...
تعليقات
إرسال تعليق
thank you very much .
welcome here